RM hopp

I lördags var det ridskolemästerskap som gällde. Jag startade Elsa i LE (60cm). På uppvärmningen var hon hur fin som helst! Sammarbetsvillig, pigg, glad & avslappnad i alla gångarter. På framhoppningen va hon jättetaggad men hoppade fint. Sen på banan blev d först fel... Så först hoppade jag en superfin 50 runda, felfritt och en bra omhoppning. Men när ja kommer i mål säger dom att det var 50 istället för 60 så jag fick rida om. Så jag startar 60cm, hon hoppar hur fint som helst. Tar ut sprången och bjuder frammåt. I omhoppningen var hon lyhörd och snabbvänd. Ännu en felfri runda, med tiden 25.80. Vilket resulterade i en 2:a plats både i klassen och totalt i ridskolemästerskapen!! Så himla kul! Och vilken känsla hon bjöd på!!😻

Superfin tjej, och så glad att det blev just henne jag startade!!

Kram