Hoppträning

I onsdags var det lektion på ridskolan. Vi hade hoppning och jag red Clayton. Vi hade en övning med mycket tänk, viktigt med vägarna och rätt tempo. Clayton var pigg och lyssnade bra, lite svårt för högergaloppen men han skötte det bra mot slutet. Superfin i formen hela passet och en helt magisk känsla i traven och galoppen.
I hoppningen gick det också bra. Han tog runda fna språng, lyssnade på mig, och hade lagom mycket fart in och ut från hindren. Kändes super!
Hade ju dock egentligen velat rida Elsa då jag startar henne nästa helg på RM. Men hon är lite öm i ryggen just nu så hon får vila ett tag så att hon ska bli bra tills nästa vecka. Vilket både jag och ridlärarna tror och hoppas på. Känns som att det kan gå ganska bra om hon är på humör och jag rider som jag ska. Dock har vi ju ganska hård konkurrens men det går nog bra!